Поєднання юридичної і брокерської практики одразу дало підприємству змогу запропонувати потенційним клієнтам достатньо широкий спектр послуг, що включав у себе не тільки тривіальне декларування вантажів на митниці (що на той час робила більшість брокерів), а й вирішення складніших питань, які виникали в ході здійснення митного контролю та митного оформлення відповідних товарів і транспортних засобів на митниці.
Мабуть завдяки цьому невелика група однодумців за три з половиною роки перетворилася на досить потужне підприємство із солідною клієнтською базою. Тепер в «УКРБРОКЦЕНТРі» на постійній основі працюють 24 особи, уповноважені на декларування. Загальна кількість працюючих – 31 особа. Підприємство надає своїм клієнтам цілий комплекс послуг у зонах діяльності Київської регіональної, Центральної (Північної) регіональної та Бориспільської митниць. У складі підприємства налічується 3 філії. Дві з них розташовані поряд з основними вантажно-митними комплексами Києва, третя – на території Міжнародного аеропорту «Бориспіль».
«Складно» не означає «неможливо»
Від самого початку діяльності колектив «УКРБРОКЦЕНТРу» спеціалізувався на роботі з так званими «складними» клієнтами, поставки яких відрізнялися великою кількістю товарних груп та в значній мірі потребували надання державними органами системи нетарифного регулювання ЗЕД відповідних дозвільних документів якомога швидше. Узявши за правило не уникати складної роботи, швидко вирішувати важкі, заплутані ситуації, від яких потерпав клієнт, співробітники виходили з наступної тези: навіщо взагалі потрібен брокер, якщо він може працювати тільки на всьому готовому та робити те, що клієнт, при бажанні, рано чи пізно зможе робити й сам. Клієнт повинен тільки назвати чи сформулювати проблему, яка заважає йому в зовнішньоекономічній діяльності, а вже задача митного брокера – провести необхідний аналіз, отримати у клієнта або у відповідних державних чи недержавних організацій потрібні документи, побудувати оптимальну схему діяльності, вирішуючи всі питання по суті. Недарма, згідно зі ст.177 МК України, взаємовідносини митного брокера з клієнтом визначаються договором доручення, що само по собі має на увазі певний рівень довіри.
Глобальне завдання ПП «УКРАЇНСЬКИЙ БРОКЕРСЬКИЙ ЦЕНТР» бачить у налагодженні ЗЕД клієнта таким чином, щоб кожна його поставка оформлювалась на митниці протягом одного дня з мінімальними витратами, щоб він забув про існування штрафів за простій транспорту, протоколів про порушення митних правил, взагалі про проблеми на митниці та міг би зосередитись на своїй основній діяльності – виробництві чи торгівлі. Це вигідно і одній, і другій стороні, бо за рахунок росту кількості поставок у клієнта збільшується заробіток брокера.
Лікнеп для потенційного клієнта
Ст. 71 МК України чітко визначає місце та час митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України резидентами (українськими суб’єктами підприємництва). Їх митне оформлення здійснюється митними органами, в зоні діяльності яких вони розташовані, тобто, зареєстровані у відповідних державних органах. Тому перед початком зовнішньоекономічної діяльності кожен суб’єкт підприємництва повинен пройти процедуру постановки на облік у відповідному митному органі. Кожен митний брокер має перелік документів, що надаються митному органу для постановки на облік підприємства. За їх наявності ця процедура на митниці займає кілька годин. У результаті суб’єкт підприємництва отримує облікову картку, і з цієї миті він існує для митниці як суб’єкт ЗЕД, тобто може реалізувати своє право вивозити з України, чи, навпаки, ввозити товари і транспортні засоби, що при перетині митного кордону потребують митного оформлення.
Товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності складається з 97 груп товарів. Залежно від того, який товар ввозиться чи вивозиться, законодавством України з питань митної справи передбачені різні методи тарифного та нетарифного регулювання ЗЕД.
Хотілося б акцентувати увагу суб’єктів підприємництва саме на нетарифному регулюванні ЗЕД, бо недостатня поінформованість в цьому питанні на відповідному етапі зовнішньоекономічної операції може призвести до досить тривалих затримок в ході митного оформлення і, відповідно, до дуже відчутних збитків, а то й виникнення у суб’єкта ЗЕД неприємного обов’язку вивезти вантаж за межі України.
Ст. 27 МК України передбачає, що товари, які переміщуються через митний кордон України, крім митного контролю можуть підлягати санітарно-епідеміологічному, ветеринарному, фітосанітарному, радіологічному, екологічному контролю та контролю за переміщенням культурних цінностей. Крім цього, значний перелік товарів може підлягати обов’язковійсертифікації у відповідних органах, уповноважених Держспоживстандартом України. Згідно цієї ж ст. 27 МК митне оформлення цих товарів завершується тільки після здійснення встановлених законодавством України необхідних для цього товару вищезазначених видів контролю.
Допомогу гарантовано
Щоб уникнути невиправданих та несподіваних збитків, необхідно заздалегідь прояснити, чи підпадають саме Ваші товари під заходи нетарифного регулювання, і відповідним чином підготуватися. На нашому підприємстві задля вирішення цих питань створено відділ дозвільної документації, який складається з кількох співробітників. Начальник відділу особисто визначає і контролює необхідність та строки підготовки й отримання дозвільної документації: від висновків СЕС до сертифікатів відповідності чи висновків ТПП. Завдяки цьому наші постійні клієнти уникають неприємних несподіванок та невиправданих збитків.
Звісно, буває й таке, що суб’єкти підприємництва звертаються тоді, коли проблема вже виникла і її треба вирішувати негайно. Ми зазвичай завжди до цього готові, бо за три з половиною роки роботи навчилися працювати в екстремальних умовах швидко і результативно.
У планах нашого підприємства – пропонувати та надавати нашим клієнтам послуги більш комплексно з вирішенням усіх питань стосовно ЗЕД, які може довірити нам клієнт. До того ж планується відкриття ще двох філій, значне розширення переліку наших послуг за рахунок збільшення обсягу юридичної підтримки ЗЕД та експедиційно-транспортного обслуговування вантажів.
Никто не оставлял комментариев
Оставлять комментарии могут только
зарегистрированые пользователи.