№5-6(47-48) сентябрь 2012
ЛКЦ
поиск
с до от до
Ближайшие события

III-й ежегодный Logistics Innovation Forum 2013

6 февраля 2013 года в конференц-зале гостиницы «Русь» (Киев, ул. Госпитальная, 4) состоится форум «Инновационные решения и технологии эффективного управления логистикой и складом. Минимизация затрат и эффективность».

подробнее

Всеукраинский День Логиста - неиссякаемый источник ответов и решений (30 ноября)

Бесплатный практикум по оптимизации управления складом на примере существующего проекта.

Семинар «Фрахтовые операции в деятельности транспортно-экспедиторских организаций»

І Международная конференция "Логистика & Архитектура цепей поставок"

Автоэкспедиция

Поштова логістика

Опубликовано: 1.06.2012 17:54

За підсумками дослідження, проведеного компанією «Айтіко» протягом травня-червня 2012 року

В сфері транспорту та зв`язку у 2011р. було реалізовано послуг на 119 млрд. грн. або 46% від загального обсягу послуг. При цьому слід відмітити суттєвий ріст доходів від діяльності автомобільного транспорту (+40%) та перевезень (+70%). Приріст доходів від послуг поштового зв`язку склав +5% у порівнянні з 2010р. та його динаміка практично не змінилась (+3% ріст у 2010р.), в той час як від послуг кур`єрської діяльності +18,7% (для порівняння у 2010р. - «+» 8,1%) , при цьому цікавим є той факт, що ріст послуг, наданих населенню, відбувався значно швидшими темпами та склав +23,6% (у 2010р. в цьому сегменті була навпаки від`ємна динаміка – «мінус» 17%), хоча частка їх в загальних доходах продовжує бути доволі низькою. Динаміка корпоративного сегменту у 2011р. склала +18,6% та його частка в загальних доходах була на рівні 97,5%, поступившись 1 п.п на користь роздрібного сегменту.

Також відбувся перерозподіл часток в послугах на користь кур`єрського зв`язку – частка поштового зв`язку зменшилась з 90,5% у 2010р. до 89,5% у 2011р. Таким чином, можна зробити висновок, що споживачі починають більше віддавати перевагу швидкості і якості доставки та сервісу, менше звертаючи увагу на цінові параметри.

Поштова логістика

У 1 кв. 2012р. позитивна динаміка кур`єрської діяльності, що спостерігалась у 2010-2011 рр., набула ще більших обертів – ріст +29,9% по відношенню до аналогічного періоду минулого року. При цьому, більшу вагу відіграв корпоративний сегмент.

Із впливом інтернету, найбільшого спаду зазнала друкована кореспонденція (газети і журнали) як засіб отримання інформації, темпи зменшення доставок даного виду відправлення прогресують – щорічно, починаючи з 2000р., їх кількість зменшується на 7-10%. Частка письмової кореспонденції є доволі стабільною із незначним ростом.

Поштова логістика

Що ж стосується посилок, то тут ситуація виглядає найкраще – у 2011 р. ріст відправлень склав +5,7%, при цьому слід зазначити, що це в 4 рази більше, ніж було у 2000 році. Але навіть не це так важливо - показник 1990 року говорить нам про потенційний ринок посилочних відправлень, який за нашими оцінками буде досягнутий у 2013-2014 рр., не в останню чергу за рахунок інтернет-торгівлі та росту роздрібного споживання.

Особливої уваги заслуговує сфера кур’єрської діяльності, яка в структурі міжнародних доходів складала 2,6% або 97,5 млн. грн. Доходи саме цього виду послуг динамічно зростали впродовж 2011 року, суттєво випереджаючи темпи зростання доходів послуг поштового зв’язку. Серед спожитих населенням на протязі 2011 року послуг кур’єрської діяльності 78,2% відсотків склали саме міжнародні послуги. При цьому найбільша частка (67%) в міжнародних відправленнях припадала на пакети до 2 кг, що було пов`язано із відправленнями операторів каталожної торгівлі.

За даними, отриманими в результаті дослідження ТОВ «Айтіко» ринку інтернет-торгівлі, в ході якого було опитано 10 найбільших інтернет-магазинів, 60% продаж інтернет магазинів відбувається по готівковій формі оплати (у 2010р. таких було 90%), тому реально весь інтернет-ринок за підсумками 2011р. сягнув 50 млрд. грн., з них 20 млрд. грн. – оплата банківськими картками та за допомогою платіжних систем.

Поштова логістика

Якщо у 2005 році на 10000 користувачів інтернету припадав 1 магазин, то тепер на 3700 користувачів – 1 інтернет-магазин,таким чином насиченість ринку інтернет-магазинами зросла майже в 3 рази. При цьому, якщо оборот в середньому 1 інтернет-магазину у 2005 був 200 тис. дол. США, то в 2011 р. за нашими підрахунками орієнтовно 700 тис.дол. США. З кожним роком зростає довіра до інтернет-магазинів клієнтів - кількість користувачів, які хоча б щось купували он-лайн вже перевищила 80%. Зростає також вартість покупки –якщо у 2009р. – середня вартість була 300 грн., 2010р. – 600 грн., то у 2011р. – 800 грн.

За даними дослідження ТОВ «Айтіко», проведеного у травні 2012 році, шляхом опитування інтернет-магазинів, на друге місце серед товарів, які найчастіше купують, вийшов одяг та взуття, потіснивши мобільні телефони, телевізори та побутову техніку. Перше місце традиційно займає комп`ютерна техніка. Ринок інтернет-торгівлі України в 2013-2014 рр.,при збереженні нинішніх темпів розвитку, сягне 100-200 млрд.грн., при чому частка безготівкової оплати за допомогою платіжних карток буде не менше 50%.

В даному сегменті зараз працює 9 компаній, з них 8 – недержавних операторів (Нова Пошта, Ін-Тайм, Міст-Експрес,Євроекспрес, ExPost, Absolute express і PostMan), тоді як зазначимо у 2010р. їх було лише 3 – Нова Пошта, Міст Експрес і PostMan. В даній групі слід зазначити, що Міст Експрес зорієнтований на міжнародні каталожні компанії,тоді як Нова Пошта практично захопила ринок внутрішніх інтернет-магазинів.

Частка «Укрпошти» в загальній структурі доходів поштової логістики (пошта і кур`єрська діяльність) за 2011р. склала 42%, втративши 10% ринку України.

Поштова логістика

Загальний об`єм ринку посилок у 2012р. складає близько 2 млн. відправлень в місяць, з них половина відправляється через ДП «Укрпошта», інша – за допомогою кур`єрських служб. При цьому, перевагу у кількості відправлень мають ті кур`єрські служби, які працюють з масовими відправленнями, такими як інтернет-магазинів, МЛМ компаній, каталожної торгівлі тощо. Це є визначальним у їхній діяльності. Одночасно ці відправлення є найбільш дохідними для компанії.

Поштова логістика

Із ростом кількості відділень певних компаній зменшується їх частка відправлень «до дверей» як у кількісному, так і вартісному виразі. Так, послуга «до дверей» в загальних доходах всіх недержавних кур`єрських компаній займає 40%, при цьому в кількісному виразі доставлених відправлень - майже 48% (без врахування мейлінгу і доставки дрібної кореспонденції – листів, рахунків, рекламної продукції). При цьому у деяких компаній цей вид доставки є основним, як наприклад у «Міст Експреса» (80%) і «Євроекспреса» (75%) та ряду середніх і малих компаній, в той час як у «Нової Пошти» та «Ін-Тайм» основним видом доставки є доставка «до складу», при цьому в основному це є відділення, зорієнтовані на роздрібного клієнта та обслуговування вантажів до 30 кг.

 

Комментарии

Никто не оставлял комментариев

Оставлять комментарии могут только
зарегистрированые пользователи.

Вход на сайт     Регистрация