У січні-серпні 2012р. обсяг послуг, реалізованих підприємствами сфери послуг, склав 191,2 млрд.грн., що на 18% вище рівня відповідного періоду минулого року (у першому півріччі поточного року цей показник склав 12,6%). У січні-серпні 2012р. обсяг реалізованих послуг населенню збільшився на 13% порівняно з аналогічним періодом минулого року, тоді як у 1 півріччі 2012р. - на 7,3%, і склав 25% від загального обсягу. У середньому одному жителю країни за січень – серпень було надано послуг на 4193,3 грн.
Більше половини (56%) загального обсягу послуг припадала на послуги різних видів транспорту, організацію перевезення вантажів, пошти й зв`язку і частка їх стабільно зростає. Обсяг послуг, реалізованих підприємствами м. Києва, Одеської та Донецької областей становив 50,2% загального обсягу реалізованих послуг.
За даними дослідження, проведеного компанією «Айтіко» у вересні 2012р. щодо доставки поштових відправлень формату В2В (бізнес-бізнес), в ході якого було опитано 100 найбільших компаній з таких сфер як банківська та страхова діяльність, виробництво продовольчих та непродовольчих товарів, роздрібна торгівля, оператори зв`язку та кабельного і цифрового телебачення, представництва іноземних компаній, автогрейдери тощо, близько 86% всіх відправлень ділової поштової кореспонденції припадає на міста-мільйонники та обласні центри, що є логічним з огляду концентрації там бізнес-офісів провідних компаній сфери виробництва, торгівлі і послуг. Відповідно, на документи припадає практично половина всіх відправлень, а пошта до 5 кг становить 2/3 у загальній структурі відправлень.
Одночасно представники бізнес-структур свій вибір компанії поштової логістики (в першу чергу кур`єрської діяльності) здійснюють по ряду критеріїв, з яких найвагомішими є швидкість і якість доставки (56%), третє місце в рейтингу посідає фірмова упаковка та додаткові послуги як сортування, пакування тощо. Попри загальноприйняту думку серед поштово-логістичних компаній, що низькі тарифи є вирішальними в залученні клієнтів, цей критерій опинився на останньому місці, в той час як дана група клієнтів потребує індивідуального підходу й індивідуальних тарифів, розуміючи при цьому, що повинно бути певне співвідношення «ціна-якість» за відповідний рівень сервісу.
Серед опитаних компаній щоденну відправку поштової кореспонденції здійснює практично половина (49%), ще 46% здійснюють відправку 2-3 рази в тиждень, і таких, що відправляють раз в тиждень і рідше – лише 5%. Обсяг послуг, реалізованих підприємствами сфери послуг та зв`язку за січень-серпень 2012р. склав 35,4 млрд. грн., з них 12,6 млрд.грн. – наданих населенню. При цьому, частка послуг, наданих населенню, в загальній структурі збільшилась до 36%, враховуючи, що темпи приросту послуг для населення значно перевищують загальні по галузі. Таким чином, при збереженні нинішньої динаміки, частка послуг для населення у загальній структурі послуг складе 40% - до 2015р. та 45%-50% - до 2020р.
Доходи від послуг транспорту та зв`язку за видами економічної діяльності за січень-серпень 2012р.*
*на підставі даних Державного комітету статистики України
Оборот роздрібної торгівлі за січень-вересень 2012р. – 578154 млн.грн., що у порівнянних цінах на 16% більше аналогічного періоду минулого року, при цьому у вересні оборот роздрібної торгівлі був 73337 млн.грн, що на 16% більше середньомісячного значення за попередні 8 місяців п.р.
Частка продажу споживчих товарів, які вироблені на території України, у структурі роздрібного товарообороту торгової мережі становить 60.3% проти 64% у 1 півріччі 2011р. При цьому у Луганській, Львівській, Донецькій, Харківській, Закарпатській, Одеській областях та мм. Севастополь і Києві, які у загальному обсязі роздрібного товарообороту торгової мережі складають більше половини, ця частка була менша (59,5-50%), ніж у середньому по Україні. Найбільше знизилась частка непродовольчих товарів, вироблених в Україні – з 49 до 43%.
Високий рівень реальних заробітних плат населення (зростання на 16,6% у ІІ кварталі в річному вимірі) на фоні зниження споживчих цін стимулював прискорене зростання приватного споживання з 9,6% у річному вимірі у 1 кв. до 14% у ІІ кварталі. Однак не насиченість ринку товарами українського виробництва, стимулювала імпорт товарів (зростання 10,8%).
Найбільше прискорення зростання відбулося в імпорті товарів споживчого призначення (річні темпи в реальному вираженні становили 36,1% порівняно з 11% у 1 кварталі). Обсяг імпорту товарів з країн ЄС збільшився на 1156 млн. дол., з них 86% за рахунок Німеччини – на 283,7 млн. дол. або 25% від загального обсягу (ріст на 9.4%), Італії – на 273,3 млн. дол. або 24% від заг. обсягу (на 32,2%), Польщі – на 200,9 млн. дол. або 17% (на 14,3%), Чехії – на 122,7 (на 24,7%), Франції – на 106,7 млн. дол. (на 15.2%).
У структурі імпорту найбільший приріст відмічено у товарній групі одягу (в 2,3 рази) і взуття (у 2 рази) у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Зростання споживання стимулювало прискорення зростання роздрібного товарообороту з 14,2% у І кварталі в річному вимірі до 17,5% у ІІ кварталі. Зокрема у червні приріст роздрібної торгівлі був найбільшим у поточному році – 18,3% у річному вимірі. Це прияло накопиченню коштів на депозитах корпорацій сфери оптової торгівлі та транспортних послуг. Також найпомітніше зростання кількості працівників порівняно з попереднім роком спостерігалось у торгівлі (на 7.8%), а капітальних інвестицій у транспорті і зв`язку (на 42,1%) та торгівлі (на 34%). Загалом зростання обсягу капітальних інвестицій з 23,2% у І кварталі до 33,5% у ІІ кварталі свідчить про пожвавлення інвестиційної активності в цілому.
Завдяки високому рівню внутрішнього попиту відбулось прискорення зростання ВВП у ІІ кварталі до 3% у річному вимірі (проти 2% у 1 кварталі п.р.).
Таким чином, підтверджуються наші прогнози, зроблені у травні-червні п.р. щодо прискореного розвитку галузі транспорту і поштового зв`язку (в т.ч. кур`єрської діяльності) у 2012р. на рівні 30-35%, що стимулюється зростанням роздрібного товарообороту, збільшенням імпорту товарів приватного споживання (зокрема одягу і взуття), ростом електронної комерції і торгівлі за каталогами (за даними нашого дослідження у структурі інтернет - покупок категорія товарів «одяг і взуття» витіснила з 2-го місця покупки мобільної техніки), адже серед спожитих населенням на протязі 2011р. послуг кур`єрської діяльності 78,2% складали міжнародні відправлення, з них 67% - це посилки до 2кг. Тобто, імовірність росту річного обороту інтернет-торгівлі до 100-200 млрд. грн. у 2013-2014рр., за нашими прогнозами, більш ніж реалістична, що стимулюватиме подальший розвиток галузі поштового зв`язку і більш прискорений розвиток кур`єрської діяльності.
Источник: http://www.aitico.com
Никто не оставлял комментариев
Оставлять комментарии могут только
зарегистрированые пользователи.